Paukkuvasta pakkasesta huolimatta suunnattiin Qiiran kanssa hallille ja mennessä haettiin Tiina ja Neppu kyytiin. Tähdättiin taas sinne yhdeksän pintaan, niin meno oli kummasti rauhoittunut. Esteet oli valmiina kentällä, joten niistä rakenneltiin seuraavanlainen kuvio. Lisäyksenä tuohon vielä puomi, joka oli oikeasti esteenä 1 ja 15. Puomi sijoittui siten, että siltä oli suoraan 90 asteen avokulma pujoon.

*hups, tulipa iso kuva!* Qiiralle tuossa oli yksi aivan ylipääsemättömän vaikea paikka eli treeniä lissää ihan perusjuttuun! Alussa toisin myös hypyltä 5 paukutteli väärälle hypylle 3 mun selän takaa, mutta se kyllä onnistui, kun maltoin odottaa koiran mukaan ennen jatkoa. :o) Keinu mentiin vain kerran vauhdista ja sitten stopattiin aina tuohon ja jatkettiin keinun jälkeen. En siis halua nyt tähän väliin kamalasti huruutella vauhtikeinuja ennenkuin saadaan siihen lisää varmuutta.

Mutta se meidän ongelmakohta oli siis hypyt 8 ja 9 eli ihan tuollainen perus ulkokierto. *huoh* Hyppyjen väli oli aika pitkä ja ei vaan lähtenyt kiertämään, vaan paukku koko ajan hyppyä 9 väärin päin. Tai sitten minä en vaan osannut sitä ohjata? Otin tuon niin että keinulla koira oli mun vasemmalla puolella, siitä pieni pyöristys hypylle 8, leikkaus ja oikealla kädellä työntäen ja "takaa"-käskyllä hypyn 9 kierto. Mutta ei, kun vaan mun edestä suihkasi väärin päin hypylle 9 eli ilmeisesti olin myöhässä? Mutta mun oli pakko odottaa, että hyppää ensin edestäni hypyn 8 ja sitten kerkesi jo suihkasta väliin. Otin sitten pelkästään noita kahta hyppyä naksuttaen ja vahvistin kiertoa. Mutta olihan vaikea! En tiedä sitten olisiko mennyt paremmin, jos oisin pyöräyttänyt valssin ennen hyppyä 8, jolloin oisin ennättänyt paremmin ohjaamaan hypyn 9. Noh, tuota on vaan treenattava eli "takaa"-käskylle kovasti vahvistusta!